Onsdag..

Jag längtar redan tills lördag, det ska bli så roligt att ha lite kalas å folk kaos här hemma, jag vet inte varför men ja älskar att ha kalas även för andra, jag & crille ska göra cheescake´s en med bär på & en med kanderade pecannötter.

Men jag funderar på om jag ska ge honom min present redan på fredag när han fyller å så får han allas present på lördagen när han ska ha kalaset.

Imorgon ska ju jag & Dea iaf åka å fixa kortet åt honom.
Sen ska jag ut på en prommis med Malin, det ska bli kul, vi har ju äntligen tagit upp bekantskapen igen efter att inte ens pratat på 3 år fast vi har umgåts sen vi var små, levt tillsammans å allt de, det är så konstigt hur de kan bli ibland.
Men det känns asbra att vi har börjat träffas igen.

Idag vill jag gå ner till centrum å köpa ett fint fotoalbum som bara ska vara Elviras.
& så längtar jag tills mina scrapbook grejer kommer hem som jag har beställt på www.chally.se Dom har jätte fina saker å inte så vidare dyrt heller.

Nu har ja precis smällt i mig en brownie, sippar på min kaffe å tänker ta en snus
och kolla inspiration till cheescake´sen ja ska göra.


ascoola grejer kan man hitta här.


kolla in www.madbaker.net asgrym sida.

Kommentarer
Postat av: Elvira Eriksson

Hej! Låter mysigt med kalas. Jag längtar efter att ta mig ut och träffa folk. Hoppas allt går bra med lilla Elvira. Med Love går det ganska bra. Han har mycket magknip plus att amningen krånglar lite. Hur var det för dig? kram

2010-02-17 @ 15:32:47
Postat av: Anonym

ja jag tycker det är jätte mysigt. hur vet man när dom har magknip då?

Jo de går jätte bra me Baby Elvira =) hon har precis tagit sina vaccin sprutor å hon grät knappt så hon var duktig tjej.

Jo amningen är väldigt trixig, men ja körde både flaska och ammade ha en flaska reda liksom så behöver man inte känna sig så stressad om det är en extra krånglig gång utan då e de bara att värma på flaskan.

Sen blev Elvira ett flaskbarn till slut faktiskt bara.

kram

2010-02-17 @ 17:17:44
Postat av: Anonym

Jag har funderat på flaska också men han är ju bara 3 veckor men det är jobbigt med amningen. Jag har använt amningsnapp men börjar försöka sluta nu. Det gör så jävla ont och han krånglar så mycket. Har funderat på att använda flaska på natten för då är jag så trött och vet inte riktigt om han får i sig tillräckligt, vi får se. Vi har varit på akuten 2 ggr redan. Han var så snuvig och rosslig och dagen efter det så var han otröstlig plus hela natten och då sa dom att det var magnip och vi måste rapa honom jättemycket och så har vi börjat med minifom, några droppar som ska underlätta.

2010-02-17 @ 18:41:23
Postat av: malin

ja jag började nästan på en gång börja med flaska på natten åt elvira för ja orkade verkligen inte mitt i natten hålla på å krångla å sen ammade ja på dagarna jag hade också amningsnapp & ibland gick de bra utan, men ja lovar dig att ge flaska på natten är jätte skönt. nu sover hon som en ängel från typ 22,00 till 07,00 då e hon vaken kanske en timme men då brukar hon ligga i sin säng å prata för sig själv.

2010-02-17 @ 21:58:45
Postat av: fia

OOHHhh my gosh-- hur smarrigt såg inte det där ut då!!!

2010-02-17 @ 23:57:37
URL: http://mittlivfia.blogg.se/
Postat av: Elvira

2010-02-18 @ 08:29:50
Postat av: Elvira

Jag börjar nog med flaska. Sover hon i sin säng? Gud, jag har verkligen tusen frågor he he hoppas det är ok. Du är ju expert nu :)

2010-02-18 @ 08:35:29
Postat av: malin

japp hon har sovit i egen säng bredvid mig sen andra natten vi kom hem. det är jätte skönt, man sover mycket mer avslappnat än att ligga å oroa sig för om man skulle ha lagt sig på henne eller gjort illa henne, för ja var inte riktigt bekväm med att ha henne i sängen vart så orolig.

hon brukar ibland få somna uppe hos oss, fast nu har ja börjat natta henne i sin säng å sen kan hon somna fast man gått ut från rummet å hon e vaken.

de e helt ok att fråga det har ja också gjort =)

2010-02-18 @ 09:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
räknare
RSS 2.0