Liten blir stor.

Jag har märkt nu Elvira är inte ett spädbarn längre, nej hon e en stor-bebis.
Jag jämförde henne med barnen som var uppe i nusnäs på Cafe´t (jätte många) som satt i knä på deras föräldrar, å då tänkte jag " den där är nog si & så många månader, men herregud Elvira e större, hon kan mer" "hon är stor nu"

I morse åt hon tillochmed en smörgås utan kanter & med smör på, de tyckte ju hon var jätte kul att böka med det där själv, satt å vickade på sig å log över hur duktig hon kände sig säkert, som fixar de där själv.

Mellisen bestod av smörgåsrån med messmör & fruktpuré, rånen med messmör gick fort ner även fast det var första gången hon prövade.
Hoppas även att messmöret påverkar magen lite eftersom nästan jämt e för hård i magen.

Hon har ju även börjat ställa sig upp själv med hjälp av saker, men hon småförsöker lite ändå fast hon inte har något till hjälp.


På söndag kväll/ natt bär det av till skåne, ner till Crilles pappa å fru. Jag, Crille, Elvira, Dea & kompis åker ner i Dea´s bil typ kl 18.00 så räknar vi med att Elvira ska göra natti i bilen så kommer vi fram vid 03.00 ca.
Sen åker ju Dea till Göteborg på fredagen för att ställa Kompis på boxer SM- hoppas det går bra!
och efterssom jag inte ville flyga hem fredag den 13e så flyger vi hem på torsda kväll ist.
Längtar dit, hoppas vädret blir fint bara, åtminstone uppehåll kan man väl begära eller?
peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
räknare
RSS 2.0