Kåseberga

Idag var jag vaken med Elvira i morse & Crille sovmorgon så i morgon kör vi tvärtom tycker ja =)
Jag, Andrea, Elvira & Kompis var ute på promenad runt åkrarna.
Vi tog de lugnt & åt frukost, plockade äpplen, Crille & Andrea´s Pappa kokade äppelmos av de vi plockat som vi åt nykokt till våfflor, för att tre timmar senare åka till Kåseberga.
I Kåseberga gick vi först till Ale stenar & tittade, det är den typ så söder ut man kan komma, så att Sverige slutar där & man ser över till bornholm.
Efter det så hälsade Kompis & Vira lite på kossorna & vi gick ner för att äta på Kåseberga bykrog, jätte fint ställe
Jag, Andrea & Anette käkade panerad spätta, med pommes, remouladesås & coleslow - mycket gott.
Crille tog ett stjärnskott som är ett bröd med en ångkokt spättafilé, en panerad spättafilé, bearneise & sallad, som inte heller var för dum & Johan han tog en egengjord hamburgare.
Till dessert vart de glass med maräng, glass med chokladsås, friterad camenbert med hjortron sylt & friterad persilja.
Mycket gott var allt detta, en rekomendation sådär.
Igår gjorde vi inte så mycket, alla var ju trötta efter bara några timmars sömn, men vi hann ner till havet och titta lite, och jag hitatde lite snäckskal som jag tog med.
Nu - Godnatt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Lät som en trevlig dag.

2010-08-10 @ 23:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
räknare
RSS 2.0